Niet uit eigen kracht

Een slechte dag hebben, met je verkeerde been uit bed stappen of gewoon chagrijnig zijn. Iedereen heeft die momenten denk ik. Na het schrijven van mijn laatste blog over prioriteiten stellen bedacht ik me dat zo'n hele lijst ook iemand enorm naar de keel kan grijpen.
Wat een hoop werk en verantwoordelijkheid.
Ik heb best regelmatig enorme baaldagen. Dan zit ik niet lekker in mijn vel of heb ik last van mijn hormonen. Op zo'n dag vind ik mijn prioriteiten minder belangrijk als wanneer ik me goed voel.
Dit zullen vast meerdere vrouwen herkennen. Altijd blij en liefdevol zijn terwijl je honderd en een dingen doet voor je gezin, is een pittige taak.
Wat een heerlijke gedachte dat we dit niet uit eigen kracht hoeven te doen! Want wanneer ik zwak ben, is God sterk.
'Je hebt niet meer dan mijn genade nodig, want kracht wordt zichtbaar in zwakheid. Dan laat ik mij veel liever voorstaan op mijn zwakheid, zodat de kracht van Christus in mij zichtbaar wordt' -
2 Korinthe 12:9

Het is niet uit eigen kracht, maar uit Gods kracht! Als je echt geen puf hebt, moe bent of alles je teveel is, dan kan God Zichzelf laten zien door ons heen.
Hoe vaak denken we zelf alles aan te kunnen?
Of maken we 's avonds in bed het besluit om het morgen veel beter te doen?
Langzaam veranderd de Heilige Geest mij door me telkens te wijzen op het feit dat mijn eigen werk nergens toe leidt. Alleen de Heilige Geest in mij veranderd mij van binnenuit. Ik blijf namelijk falen op eigen kracht. Wat is God toch goed dat Hij genade op genade geeft.

Dus de volgende keer dat je merkt dat alles mis gaat, je geen geduld hebt met je kinderen of je man en je eigenlijk gillend weg wilt rennen, zeg je hardop: Jezus U bent mijn geduld, Heilige Geest U bent mijn vreugde, Vader U bent mijn energie. Dank U dat ik niet langer leef maar dat U in mij leeft - Galaten 2:20

We worden Godzijdank niet meer veroordeeld; 'Dus wie in Christus Jezus zijn worden niet meer veroordeeld' - Romeinen 8:1. Veroordeel jezelf dus ook niet wanneer je een baaldag hebt en je spijt hebt van je reacties naar je kinderen toe. Maak het goed met je kids en geef het dan over aan Jezus. Hij staat met Zijn armen wijd open om je nieuwe moed te geven. Precies genoeg voor elke dag!







1 opmerking: